free web maker

Omega 3: Finn din perfekte match

26.oktober 2018

Å få inn en daglig dose Omega 3-fettsyrer i kostholdet kan være gunstig for helsen din. Som en påminner: De finnes i oljeaktig havfisk samt en rekke grønnsaker, nøtter og frø.

Du kan også finne et utvalg av Omega 3-kosttilskudd, og de kommer i alle former og størrelser. Men hvordan velger du når det er mange alternativer? Ta vår månedsslutt for eksempel, hvor du kan velge mellom Omega 3 basert på fisk eller mikroalger.

For å være ærlig, kan vi ikke ta denne beslutningen for deg. Vi kan imidlertid gi deg oversikt over de ulike kildene til Omega 3, inkludert eksempler fra FitLine-produktspekteret, for å hjelpe deg med å ta en god beslutning og finne et tilskudd som fungerer best for deg.

1. Fiskeolje: FitLine Omega 3 + E

Mobirise

Fiskeolje har mange av de viktige DHA- og EPA- Omega 3-fettsyrene, som er essensielle for kroppens funksjon som støtter vanlige hjerte- og hjernefunksjoner. [1] Tallrike kliniske studier har støttet helsemessige fordeler av fiskeolje. Det er hentet fra oljeaktig kaldtvannsfisk som makrell, torsk eller sardiner. I tillegg inneholder FitLine Omega 3 + E Vitamin E for å hindre oksidering, noe som fiskeolje er svært utsatt for. 

Antioksidanten Vitamin E bidrar også til å beskytte celler mot oksidativt stress. På den andre siden er det noen konsekvenser å vurdere når man velger et kosttilskudd basert på fiskeolje.

Det er masse fisk i havet? Vel, ikke så mye lenger.

I dag er global overfisking en av de største truslene mot havene og deres innbyggere. Rundt 91 millioner tonn fisk fanges hvert år, og ifølge WWF er 29% av verdens fiskebestander overfisket. Lignende miljøreservasjoner gjelder for Omega 3-kosttilskudd basert på krill, små krepsdyr fra Antarktis. Krill-trålere trer inn i naturlige habitater av hvaler og pingviner, og tar bort en viktig matkilde for disse dyrene. Som forbruker er den beste måten å bidra til å redusere overfiske og forurensning, å velge ansvarlig og velge ikke-truede arter og bærekraftige produksjonsmetoder.

Ikke så fan av fisk? Slapp av, det finnes et alternativ.

2.Mikroalgeolje: FitLine Omega 3 Vegan

Mobirise

Vet du hvorfor fisk og krill har masse Omega 3? La meg forklare med det gamle ordtaket: "Du er hva du spiser." De får dem fra mikroalger. For hele historien, les vår tidligere bloggartikkel om dette emnet. Mikroalgeolje er et bærekraftig alternativ, da den drivhusbaserte mikroalgeproduksjonen ikke forstyrrer dyreområder. Som PM-Internasjonals Chief Scientific Officer, Dr. Tobias Kühne, sier det: "Vi ønsker å beskytte det marine økosystemet og skape en løsning for å unngå den vanlige fisken og krilloljen".

FitLine Omega 3 Vegan bidrar til å dekke det daglige kravet om Omega 3-fettsyrer og Lecithin og inneholder ingen ingredienser av animalsk opprinnelse. Mikroalgeolje er den eneste plantebaserte kilden til DHA og EPA Omega 3-fettsyrer som er avgjørende for kroppens funksjon som støtter vanlige hjerte- og hjernefunksjoner. [1] Vegetar eller ikke, mange mennesker foretrekker vegansk Omega 3-kosttilskudd, fordi kosttilskudd fra fisk og krillolje kan ha en sterk fiskesmak. Og bare et velsmakende kosttilskudd vil bli konsumert i det lange løp.

Under produksjonsprosessen blir både FitLine Omega 3 + E og FitLine Omega 3 Vegan forhøyet med den unike microSolve® teknologien. I foreløpige studier utført ved University of Applied Sciences Upper Austria kunne arbeidsgruppen demonstrere en økt DHA-konsentrasjon i celler behandlet med mikellisert mikroalgeolje i sammenligning med ikke-mikellisert olje. Dette er takket være den unike microSolve® teknologien. FitLine Omega 3 Vegan er det første 100% plantebaserte Omega 3-produktet på markedet som bruker denne teknologien. Det skaper en vannløselig transportform av DHA og EPA med betydelig høyere biotilgjengelighet.

Vannløselighet av FitLine HeartDuo, FitLine Omega 3 Vegan (begge bruker microSolve®-teknologien), og vanlig Omega 3 sammenlignet.

Konklusjonen

Til slutt er det best å ta en beslutning basert på din personlige situasjon og preferanser. Den gode nyheten: Det er ikke nødvendig å tenke over det. Ved å være oppmerksom på Omega 3-forsyningen, tok du allerede et stort skritt i riktig retning. Både fisk, krill og mikroalgeolje er verdifulle kilder til omega 3-fettsyrer. Når du velger kvalitetsprodukter, kan du ikke gå galt med begge typer tillegg.


[1] DHA og EPA bidrar til normal funksjon av hjertet fra bare 2 porsjoner om dagen, bidrar DHA til vedlikehold av normal hjernefunksjon fra bare 2 porsjoner om dagen.

Del dette innlegget

Abonnér på nyhetsbrev fra FitLineFacts

© Copyright 2018 – FitLineFacts