site templates free download

Shape Challenge: «Slik gjør jeg det»

15.januar 2019

Det finnes vel knapt noen som er bedre egnet til å røpe alle tips og triks rundt Shape Challenge, enn den personen som gjennomfører hvert eneste år! Rolf Sorg, PM-Internationals grunnlegger og CEO, gir oss verdifulle tips som du kan følge de neste 4 ukene – mot en sunnere, sprekere og styrket DEG:

«Hvert år gleder jeg meg til Shape Challenge! Dette unike og helhetlige programmet er ikke bare sunt og enkelt, det smaker i tillegg helt genialt godt!»

Helt uavhhengig av om jeg deltar aktivt på Shape Challenge eller ikke, så drikker jeg min PowerCocktail blandet med HeartDuo og en måleskje Activize hver eneste morgen. Selvsagt tar jeg i tillegg ProShape Amino og Munogen og avslutter dagen med FitLine Restorate.

OG SÅ ER JEG I GANG!

Jeg forbereder meg alltid på Shape Challenge med en to-ukers kur med FitLine D-Drink for normal leverfunksjon* og en normal makronæringsmetablolisme**. Det går an å ta D-Drink samtidig som du starter Shape Challenge – heldigvis er programmet til PM lagt opp slik at du kan gjennomføre det individuelt!

De første to dagene med Shape Challenge tar jeg ProShape All-in-1 tre ganger om dagen. Det betyr at jeg bytter ut alle mine måltider, dvs frokost, middag og kveldsmat – enkelt og lettvint. Og særlig fordi jeg starter rett etter jul, har jeg massevis av reserver å gå på, er det ikke vanskelig å gjennomføre disse dagene – bare litt viljestyrke som skal til! Regelen er at jo flere måltider jeg bytter ut, desto raskere går jeg ned i vekt.

Fra den 3. dagen, erstatter jeg bare 2 måltider med ProShape All-in-1. Jeg velger å erstatte frokost og kveldsmat. Til middag spiser jeg et sunt, varmt måltid. Jeg har fått mange tips fra Ekspertteamet i PM-International om hva som er sunt når jeg vil ned i vekt, og her kommer noen ideer som er kjempegode:

Mobirise
Mobirise
Mobirise
Mobirise
MÅLTIDENE MINE
  • Sørg for å spise kalorifattig mat! Jeg holder meg for eksempel unna poteter, ris, brød og pasta. I stedet velger jeg kjøtt, fisk, grønnsaker og frukt.
  • Unngå alkohol og sukkerholdige drikker. Jeg drikker bare vann og mengder av te, særlig liker jeg FitLine Herbaslim.
  • Ikke spis sent om kvelden! Vanligvis spiser jeg ikke etter kl. 18:00.

Forresten: trenger du inspirasjon til det neste måltidet ditt, så ta en titt på disse enkle, sunne oppskriftene, som inneholder lite karbohydrater, men som holder deg i godt humør, mens du deltar i Shape Challenge!

Mobirise
Mobirise
Mobirise
Mobirise
SPORT

Jeg vil holde meg i form, så det er ingen vei utenom sport. Jeg trener 3 ganger i uken, og 45 minutter på hver treningsøkt.

For alle som deltar i Shape Challenge, har min PT satt sammen 3 forskjellige treningsprogrammer; ett for nybegynnere, ett for dem som allerede trener litt, og ett for viderekomne. Uansett om du akkurat har startet eller er en skikkelig proff, finner du helt sikkert gode tips på videoene. Selvfølgelig bruker jeg også de samme ideene, og akkurat nå er jeg på det midterste programmet 😉

Her kan du sjekke ut de treningspragrammene vi har satt sammen for deg:

Begynner: https://www.youtube.com/watch?v=GPylt9_9d5M

Mellomliggende: https://www.youtube.com/watch?v=kDfL5d4rj-w

Avansert: https://www.youtube.com/watch?v=P479zQz-3U8

Og mangler du motivasjon en dag, har bloggteamet vårt satt sammmen noen tips og triks til deg som får deg på rett spor igjen!


*Cholin bidrar til normal leverfunksjon
**Krom bidrar til normal makronæringsmetabolisme

Del dette innlegget

Abonnér på nyhetsbrev fra FitLineFacts

© Copyright 2018 – FitLineFacts