build a site for free

Farvel sofagris: 5 tips og triks for å bli mer aktiv

4.september 2018

Uansett om vi snakker sommerferie eller ettermiddagen etter jobb; det er dessverre ofte enklere å omfavne den indre sofagrisen i oss, enn å dra fram treningstøyet! Spesielt om sommeren, når gradestokken stiger langt over normalen, daffer vi rundt i joggebuksa med en iskrem i høyre hånd, og en iskrem til i den venstre. Det virker som en drøm som går i oppfyllelse. Lykken over å gjøre absolutt ingenting, er uovervinnelig fra tid til annen. Men pass på så den mektige sofagrisen ikke flytter inn for godt.

FitLine workout
Ting som forteller oss at det er på tide å gjøre noen endringer:
  • Sofaen din har et rumpeavtrykk
  • Å skifte kanaler på TV-en er den eneste treningen du får
  • Dagens mest smertefulle opplevelse: Du ligger på sofaen og sjekker siste nytt på Facebook, og plutselig mister du telefonen på ansiktet
  • Du er en mester i å spise, sove, spise, sove, spise, sove...
  • Du er utslitt av å gjøre ingenting hele dagen

Men slapp av – vi passer på at du kommer på rett kjøl igjen. Her har du noen tips og triks og motiverende sitater fra FitLine-atleter som får deg igang:

Se for deg hvordan det føles etterpå
Fantasien er et mektig verktøy: Motiver deg selv ved å tenke på hvor godt det føles å ha gjort noe. Du har kjent det før, så gjenopplev den følelsen av å utrette noe.
Pakk bagen din
Pakk treningsklærne og ta de med på jobben. På den måten kan du dra rett til treningsenteret etterpå, eller være aktiv ute uten at du må dra hjem for å skifte først. Erfaring viser at fristelsen til å ligge på sofaen blir for stor om du kommer for nær den.
Gi deg selv en belønning
Dette er noe av det morsomste du kan gjøre for å motivere deg selv. Lag deg en plan om å belønne deg selv med noe du virkelig vil ha når du har nådd et gitt mål. For eksempel kan du belønne deg med ei god bok, nydelige blomster, eller en ny genser fra favorittbutikken din.
Involvér venner og familie
Livet er bedre sammen. Morsomme aktiviteter kan gjerne involvere både venner og familie. Gå tur med vennene dine, eller ha det gøy i bassenget med familien i helgen. Å være aktiv blir ren underholdning når man har det morsomt sammen.
Ta det med ro:
Ikke legg for mye press på deg selv. Om du har bestemt deg for å gå 5 km, men føler deg sliten etter 3 km, er det helt greit. Ikke vær for hard på at du ikke har nådd målet ditt, vær heller stolt av at du har gjort noe i det hele tatt.

Er du klar til å få musklene til å pumpe?

Har du harde treningsøkter, sørg for å komplementere treningsøkten din for å gi kroppen din det den trenger. Finn ut mer her.

FitLine workout

Del dette innlegget

Abonnér på nyhetsbrev fra FitLineFacts

© Copyright 2018 – FitLineFacts