Lenge før oppstarten av gig economy eller såkalte digitale nomader, ga direktesalg tilgang til en fleksibel og frigjørende mulighet til å få mat på bordet, samtidig som konseptet belønnet dem som investerte mest tid og energi i jobben. Et konsept som faktisk stadig flere selskaper utenfor direktesalgsbransjen utforsker, gjenoppfinner og tilpasser sin egen forretningsmodell. Selv med tosifrede vekstrater og en direktesalgsnæring som er verdt flere milliarder US$, utvikler direktesalgsselskapene konseptet videre: markedsføringsplanene blir stadig mer profesjonelle, distributørene får flere muligheter til en god inntekt og ideene rundt insentiver blir stadig mer spennende. Resultat: de virkelige vinnerne i bransjen er distributørene!
Alle kan gjøre det, men ikke alle vil klare det
Selv om du kanskje bare har vært med i PM-International en kort periode, vet du nok at PMI mener at alle kan gjøre karriere med oss! De som ikke lykkes, vil kanskje lete etter årsakene til at de ikke oppnådde målet de hadde satt seg. Kanskje de valgte feil firma eller feil produkt? I direktesalg er det helt avgjørende at distributøren identifiserer seg med idealene og verdiene til selskapet, og selvsagt med kvaliteten på produktene.
Still deg noen grunnleggende spørsmål på forhånd: Hva er forventningene mine? Hva er motivasjonen min? Hva er målene mine? Disse tre spørsmålene handler ikke om dine kvalifikasjoner, utdanning eller bakgrunn. De har ikke til hensikt å få deg til å tvile på ferdighetene og evnene dine. Tvert imot er de tenkt å motivere deg til å spørre deg selv om du har rett tankemønster for å lykkes. For til syvende og sist: selv om direktesalg er den enkleste veien til å bli din egen sjef, krever det likevel at du blir en entreprenør, der du selv tar ansvar for inntekten din. Kort sagt: egen sjef på godt og vondt!
Så ja, noen distributører gjør ikke karriere med direktesalg. Men ofte gir de opp før de i det hele tatt har startet. De mangler kanskje evnen til å se for seg at en drøm blir til virkelighet. Men drømmer kommer ikke bare til deg mens du sover – i hvert fall ikke denne typen drømmer. Det krever hardt arbeid og fullt fokus. Men hvis du jobber hardt mot drømmene dine, la oss si i 3 år, vil de fortsette å leve resten av livet. Vi skal ikke lukke øynene for at noen mennesker har dårlig erfaring med direktesalg. Direktesalg har ingenting å gjøre med «fake news», og er ikke en del av en større konspirasjonsteori. Bransjen har også hatt noen sorte får som lover rikdom, skjønnhet og berømmelse nesten uten innsats. Og ja, det er selvsagt ikke slik det fungerer. Punktum. Men hvilken bransje har ikke sorte får? Dessverre er det ikke ulovlig å være dum … 😉
En god sponsor vil aldri si at alt er enkelt! Det er mye hardt arbeid, men det er også mye å vinne! Dessuten:
I de siste ti årene har direktesalgsindustrien bokstavelig talt eksplodert
Og det er det definitivt verdt å se nærmere på, for et nøytralt syn på bransjen kan gi deg en liten aha-opplevelse. Her noen fakta og tall:
1 av 20 personer kjøper direktesalgsprodukter
Nesten 3 av 4 distributører er kvinner
I 2018 talte bransjen mer enn 116 millioner uavhengige distributører verden over
Bransjen omsatte for nesten 200 milliarder US$ totalt i 2018
Siden 2008 har bransjen vokst med 90%
Hvem er disse millioner av mennesker som jobber med direktesalg, og som genererer all denne omsetningen? Jo, det er folk som deg! Så hva venter du på? Bli med oss!